Bescherm uw bedrijf
De kans dat een bedrijf slachtoffer wordt van cybercriminelen is reëel. Criminelen worden door geld gedreven en er is een geldstroom aanwezig in elke onderneming. Ook data (klantgegevens of vertrouwelijke bedrijfsgegevens) zijn waardevol voor criminelen en daarom is elk bedrijf een potentieel doelwit. Onjuist menselijk handelen, softwarematige onvolkomenheden en de geavanceerde werkwijze van misdadigers maken elk bedrijf kwetsbaar.
Een cyberverzekering bestaat uit 3 pijlers, te weten hulpverlening, een aansprakelijkheidsdekking en dekking voor de eigen schade. Een team van ervaren security professionals maakt deel uit van de 24/7 hulpverlening die in elke cyberverzekering van groot belang is. Verder staan hierna enkele veel voorkomende verzekerde situaties genoemd.
- Systeeminbraak: dekking voor eigen kosten als gevolg van inbraak op systemen of data. Bijvoorbeeld kosten van forensisch onderzoek, kosten van communicatie met klanten, kosten van crisismanagement en reputatieherstel.
- Privacy: dekking voor de gevolgen van gestolen privacygevoelige gegevens. Bijvoorbeeld claims van individuele getroffen personen en boetes die zijn opgelegd door de Autoriteit Persoonsgegevens.
- Digitale aansprakelijkheid: deze dekking dekt schade als bijvoorbeeld de website of een e-mail onbedoeld een virus verspreid.
- Hacking: online schade veroorzaakt door cybercriminelen is verzekerd. Bijvoorbeeld reparatie of vervanging van websites en data, kosten van forensisch onderzoek naar de oorzaak van een hacking en advies in systeembeveiliging.
- Afpersing: beschermt wanneer een afperser de website, het netwerk e.d. gijzelt en dreigt deze te beschadigen of te vernietigen of informatie openbaar te maken (ransomware). U krijgt bijstand en eventueel betaald losgeld wordt vergoed.
- Omzetverlies (bedrijfsschade): dekt omzetverlies die bijvoorbeeld het gevolg is van een DDos-aanval of het niet kunnen gebruiken van ICT-systemen.
Wilt u de verzekering afsluiten of meer informatie? Neem dan contact met ons op!